Shop Mobile More Submit  Join Login
Welcome to the show by TRiGGER80 Welcome to the show by TRiGGER80
My other contest entrys:

MiND MATTERS: [link]

PWND: [link]

Wild Wild Chess: [link]

Behind Enemy Lines: [link]

I know, i know, i know!!!

I HAVE already uploaded almost the same image like this as a contest entry already here: [link]

This is really pretty much a sort of "last minute idea" i had for this contest while i was working on something else, hahaha!

So, yeah.. .taking the concept of "Wild Wild Chess" (which you can find here [link] ) about chess being sort of "black vs white = good vs Evil" and the idea of cowboys with "white / black hats" being good / evil and knights being horses in chessgames a little further, because... i mean, where do we SEE good and evil as their extremes and as pure "black and white" the most? Right. AT THE MOVIES!

So i figured, maybe a wild west movie with the Sheriff wearing the white hat and the gunslinger the black one might be running on the screen, at the theatre, while the chess-pawns might go and take a break, have some popcorn and enjoy the show =)

So, yeah.... VERY similar to my other entry, and i am usually not too much of a fan of uploading two images which are THAT similar to each other, haha... but Somehow i liked this idea quite a lot!

And on top of that: as per usual, my dearest friend :iconpartner-in-crime: encouraged me a lot to uplaod it anyways, so... here it is =)

Enjoy =)

For the techies:

Yeah, same specifications as the "original" render i did, only i overlaid a stillframe of real 8mm footage and added the pawns in front =)
Add a Comment:
Cursemymetalbody Featured By Owner Jun 21, 2009
now that my computer isnt acting up i can finally look at this piece in fullview mode.

its spectacular! a lot of people dont know this but I'm a huge fan of western films - i guess it has to do with my dad and all...anyways i'm rambling.

but i love this piece. love it. [link] it!

you're too creative! *jealous* lol jk.

Really great job! keep up the great work!
TRiGGER80 Featured By Owner Jun 22, 2009  Hobbyist Digital Artist

Thank you for such a huge, wonderful compliment, Cheryl!!!

That really brightened my day!

You must know, my computerscreen broke two days ago (i am on a very very small 14" CRT right now), and so this comment came at the right moment, cheering me up a lot =)

I am really glad that you like it so much!

This was actually, the very first idea i had for the "good vs evil" contest...

Somehow, chessfigures being black and white, made me think about the western-clichee of good-guys wearing white hats and bad guys wearing black-hats...
So it felt kinda natural, to try to combine these things...

And who would be better suited to resemble this than the knight..?
After all, in most chess-sets they are resembled by horses, haha!

I wish i could have added tumbleweed, haha!

But yeah, in the end, it turned out much nicer than i thought...

And i remember, when i was a kid, my mom used to watch western-movies, and so they are sort of a part of me, too =)
Cursemymetalbody Featured By Owner Jun 23, 2009
:dance: I am very happy to hear that I brightened up your day!

And I'm really sorry about your computer screen - I know that it can be such a hard thing to deal with, my computer had a virus for a while and I couldnt use it and it blows! I hope you can get a new one soon!

By the way I liked your piece so much I favourited it!

You're very creative and I really like the take on the good vs evil, its just really interesting. Tumbleweed would've been cool to have in it though haha.
Cursemymetalbody Featured By Owner Jun 21, 2009
bleh i'm too tired. there's no link i promise. too tired and sick to be typing i suppose.

still love it though lol.
vashperado Featured By Owner May 19, 2009  Professional Filmographer
i'd go see it~
TRiGGER80 Featured By Owner May 19, 2009  Hobbyist Digital Artist
lol, yeah... i am actually not a huge fan of uploading two images whicha re THAT similar, but here, i couldnt resist loading this "last minute idea" up, haha!
Partner-in-crime Featured By Owner May 19, 2009  Hobbyist Photographer


but WHOOP!!!
Loving it muchly <3
TRiGGER80 Featured By Owner May 19, 2009  Hobbyist Digital Artist
I never blamed you for being a genius =)

But i blame you for being very supoportive, a great friend and always giving me advice when i need it =)

And thanks for the fav and i am glad you like it =) I like it too =)
Partner-in-crime Featured By Owner May 19, 2009  Hobbyist Photographer

Add a Comment:


Submitted on
May 19, 2009
Image Size
998 KB


14 (who?)