Shop Mobile More Submit  Join Login
Snow Bound by TRiGGER80 Snow Bound by TRiGGER80
This is sorta "Sister-pic" to [link] .

Shot in the park close by, which is right around the corner =)

I used the same sourcephotos (different exposures) and this time, instead of creating a "true" hdr, i just used exposure-blending and then tweaked the colors in photoshop.

I couldnt decide which one i like better, this one or the other, so i decided to see them as different photos and upload them both. The first one ("Cool Blue") has these awesome colors and all, while this one looks more "winterly".

I think, it was a good decision to upload them both =)

Hope you like em both!

I know, i do!
Add a Comment:
 
:iconohiva1:
Ohiva1 Featured By Owner Jan 22, 2009
wow nice rendering man, and a beautiful place to shot. were i live there's jut cactus and coyotes haha in Baja, mexico.
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 22, 2009  Hobbyist Digital Artist
Thank you very much!

Glad you like it =)

I shot this in a park which is right around the corner...
Its so close, when i stand up and look out of the window, i can see the entrance =)

And hey:

Cactus and coyotes can be very cool , too!

Why dont you take some nice desert-shots? i´d love to see them =)
Reply
:iconalexandraman:
AlexandraMan Featured By Owner Jan 16, 2009  Student Photographer
:aww: it`s so nice =D
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 16, 2009  Hobbyist Digital Artist
Awh!

Thank you very much!
First photo i ever uploaded.

So glad you like it =)

Took it in the park nearby =)
Reply
:iconalexandraman:
AlexandraMan Featured By Owner Jan 17, 2009  Student Photographer
my pleasure =d
it`s really great , i love the colors;))
Reply
:iconvashperado:
vashperado Featured By Owner Jan 7, 2009  Professional Filmographer
excellent shot!
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
Thanks mate =)

First time i was trying to do more than just "sightseeing" - photos, like back on schooltrips, haha!
Reply
:iconpartner-in-crime:
Partner-in-crime Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Photographer
I likez botfff :}
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
Me tew!
Reply
:iconpartner-in-crime:
Partner-in-crime Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Photographer
Goot Goot :]
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
^_^
Reply
:iconpartner-in-crime:
Partner-in-crime Featured By Owner Jan 9, 2009  Hobbyist Photographer
:]
Reply
:iconrural-guerre:
rural-guerre Featured By Owner Jan 6, 2009
tweaking is fun
too bad we can't do that on real life things ;p
WHERE IS IT, GOSH.
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
Oh, yeah, forgot to mention!

This was shot in the citypark of the city where i live.
Its actually very close to my house, just around the corner.
I can see the entrance of the park when i stand up and look out of the window =)
Reply
:iconrural-guerre:
rural-guerre Featured By Owner Jan 7, 2009
oO very nice :D
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
^_^

thank you very much!

I´m happy you enjoy it =)

:hug:
Reply
:iconrural-guerre:
rural-guerre Featured By Owner Jan 7, 2009
:hug:
Reply
:iconsweetyuya:
SweetYuya Featured By Owner Jan 6, 2009
Hmm....I can't decide which one I like more. The colors in this one make it seem even colder than the previous shot. Both are great. ^_^
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
lol, same problem here XD

In the other one, the colors are nice, with al lthe red behind the tree and the sky...

But on this one, it looks indeed more "winterly" .

so i just thought: "WTF!" and decided to load up both =)
Reply
:iconsweetyuya:
SweetYuya Featured By Owner Jan 7, 2009
Good choice, I like them both! They'd probably look good framed side by side.
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 8, 2009  Hobbyist Digital Artist
Or on top of each other =)
Reply
:iconsweetyuya:
SweetYuya Featured By Owner Jan 9, 2009
That would work too!
Reply
:iconhypnotichazeleyes:
HypnoticHazelEyes Featured By Owner Jan 6, 2009
I really like the colors in this one,

I think when the sky is gray all the other colors come out. :D
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 6, 2009  Hobbyist Digital Artist
Yeah, true.

Aside from that, this one is just more "winterly" than the other one =)
Reply
:iconhypnotichazeleyes:
HypnoticHazelEyes Featured By Owner Jan 6, 2009
yea, lol. :D

I love early pring when it rains,

and the skys are gray,

and the blossoms and really colorful :D
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 7, 2009  Hobbyist Digital Artist
^_^
Reply
:iconhypnotichazeleyes:
HypnoticHazelEyes Featured By Owner Jan 7, 2009
It snowed today,

It was so beautiful outside,

And cold lol!
Reply
:iconstroomlijn-design:
Stroomlijn-Design Featured By Owner Jan 6, 2009
Awesome :)
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 6, 2009  Hobbyist Digital Artist
Thank you very much!

I am very glad you like it!

First photo i ever shot, haha!
Reply
:iconstroomlijn-design:
Stroomlijn-Design Featured By Owner Jan 6, 2009
:bow:
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 6, 2009  Hobbyist Digital Artist
^_^

thanks for your comment, man...

btw: did you look into 3dsmax ? Or decided to go without 3D ?
Reply
:iconstroomlijn-design:
Stroomlijn-Design Featured By Owner Jan 6, 2009
Ill look into again because I kinda lost track of that ^^;
Reply
:icontrigger80:
TRiGGER80 Featured By Owner Jan 6, 2009  Hobbyist Digital Artist
Yeah, that, sadly, happens with 3D a lot... =/

I mean, its really so different from other artforms, and there are so much things to learn, and so many new things to be aware of, that a lot of people get confused or discouraged and end up dropping it again. Sad thing, that, because once you got the hang of it, its FUN!
Reply
:iconstroomlijn-design:
Stroomlijn-Design Featured By Owner Jan 6, 2009
I'll look into it :)
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Canvas
  • Photo
  • Art Gifts



Details

Submitted on
January 6, 2009
Image Size
1.0 MB
Resolution
1380×749
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
501
Favourites
7 (who?)
Comments
34

Camera Data

Model
Canon PowerShot A590 IS
Shutter Speed
100/199999 second
Aperture
F/2.8
Focal Length
6 mm
ISO Speed
80
Date Taken
Jan 6, 2009, 4:35:37 PM
×